Αλλαγή παλέτας σε NES

H μεγαλύτερη Greek Translation Team !
http://www.greekroms.net

Συντονιστές: Maddog, Whacker, Vag, Giama

Απάντηση
Vag
Master Translator
Δημοσιεύσεις: 763
Εγγραφή: 21 Απρ 2004 02:35
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Αλλαγή παλέτας σε NES

Δημοσίευση από Vag »

Όταν μετέφρασα το 1942, χρειάστηκε να αλλάξω την παλέτα σε κάποια tiles. Ουσιαστικά έπρεπε να μαντέψω τον τρόπο μόνος μου, στηρίχτηκα στην ίδια τεχνική με την αλλαγή title screen στο Wonderboy.
Ψάχνοντας τότε για tutorials, είδα ότι υπάρχει έλλειψη σε tutorials για αλλαγή παλέτας. Είχα βρει ένα για το Megaman 5 και άλλα δύο, αλλά μόνο για παιχνίδια του NES!
Τελικά, χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω και αυτή την τεχνική στο Wrecking crew, δυστυχώς όμως, λίγο μετά το uploading της έκδοσης 1.0.
Στην οθόνη Σχεδιασμού, κάποιες λέξεις είναι γραμμένες με γράμματα διαφορετικών χρωμάτων, αλλά αυτό διορθώθηκε!
Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στο Legend of Zelda, στην εισαγωγή.
Θα εξηγήσω με λίγα λόγια τί πρέπει να γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις:
Πρέπει να κατεβάσετε το emulator Nesticle, γιατί μπορεί να σας δείξει τις δεκαεξαδικές τιμές των χρωμάτων που χρησιμοποιούνται στην οθόνη.
(Οι εκδόσεις για DOS δεν τρέχουν στα Windows XP, αλλά υπάρχει και μια προηγούμενη έκδοση, για Windows 95, που τρέχει).
Στην περίπτωση του Wrecking crew, πήγα στην οθόνη που είχα το πρόβλημα και πάτησα F4 (εμφάνιση παλέτας). (Αν η οθόνη δεν ήταν στάσιμη, μπορούσα να πατήσω Alt+p για παύση).
Μου εμφάνισε την παλέτα και με κλικ πάνω σε κάθε χρώμα, είδα όλες τις τιμές (συνολικά 8):
00
0F
16
1B
27
2A
2C
30
Έφτιαξα το εξής table:
00=Γ
0F=Μ
16=Κ
1B=Σ
27=Π
2A=Ν
2C=Λ
30=Α

όπου:
Γ: Γκρι
Μ: Μαύρο
κλπ.
Τα γράμματα αυτά τα διάλεξα εγώ, έτσι ώστε να μου θυμίζουν το χρώμα. Μπορούσα να βάλω ο,τιδήποτε. Απλώς έγραψα σε χαρτί και την πραγματική αντιστοίχιση για δική μου διευκόλυνση.
Ανοίγοντας το rom με hex editor και με το παραπάνω table, μπορούσα να δω μόνο αυτά τα γράμματα, όπου υπήρχαν! Δηλαδή ξεχώριζαν με το μάτι, εύκολα!
(Χρειάστηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση να αφαιρέσω από το table την τιμή 00=Γ γιατί υπήρχε σε πολλά μέρη στο rom, αλλά αυτό ήταν μόνο στο συγκεκριμένο rom...)
Πολλά από αυτά που εμφανίζονταν ήταν κατά σύμπτωση, αλλά υπήρχε μια ακολουθία από αυτά τα γράμματα, που ξεχώριζε. Με δοκιμές, μπόρεσα να βρω πού ήταν οι παλέτες που με ενδιέφεραν. Υπάρχουν και περιορισμοί, καθώς αλλάζοντας ένα γράμμα, μπορεί να επηρεαστούν 2-3 πράγματα στο παιχνίδι, αλλά κατάφερα να φτιάξω την οθόνη να έχει λέξεις με ένα χρώμα μόνο!

Ενδεχομένως αυτή η τεχνική να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα συστήματα εκτός του NES, αν υπάρχει emulator που να εμφανίζει τις τιμές των χρωμάτων.
Απάντηση