Eνα game, πολλες rom
Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR
Eνα game, πολλες rom
Exω προσεξει οτι καποια παιχνιδια του ΜΑΜΕ εχουν διαθεσιμες περισσοτερες απο μια rom. Ιδια μεν ονομασια αλλα διαφορετικο μεγεθος του zip αρχειου.
Σε το οφειλεται αυτο? Ποια rom πρεπει να επιλεγει ο gamer? Τη νεωτερη ισως? Και πως μπορει να ξερει ποια ειναι η νεωτερη/παλαιοτερη?
Παρακολουθωντας το playback ενος recorded input μπορουμε να ξερουμε ποια ακριβως rom εχει χρησιμοποιηθει?
Σε το οφειλεται αυτο? Ποια rom πρεπει να επιλεγει ο gamer? Τη νεωτερη ισως? Και πως μπορει να ξερει ποια ειναι η νεωτερη/παλαιοτερη?
Παρακολουθωντας το playback ενος recorded input μπορουμε να ξερουμε ποια ακριβως rom εχει χρησιμοποιηθει?
- Maddog
- Master Modelator
- Δημοσιεύσεις: 3768
- Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
- Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
- Επικοινωνία:
Re: Eνα game, πολλες rom
Αυτά είναι τα λεγόμενα clones, roms που είναι παρόμοιες χωρίς να είναι ολόιδιες. Πχ Ευρωπαική, Ιαπωνική, Αμερικάνικη έκδοση του ίδιου παιχνιδιού ή νεότερα revisions.
Συνήθως στο ΜΑΜΕ χρησιμοποιείται σαν parent (δηλαδή κύρια rom) η νεότερη Ευρωπαική ή World έκδοση.
Δεν είμαι σίγουρος (επειδή αναφέρεσαι στο μέγεθος των αρχείων) τι εννοείς με το τι πρέπει να επιλέξει ο gamer. Αν η ερώτηση αφορά στο τι θα κατεβάσεις, θα πρέπει να κατεβάσεις την μεγαλύτερη που στανταράκι είναι η parent. Οι άλλες είναι μικρότερες γιατί απλά περιέχουν μόνο τις διαφορετικές roms και αναζητούν τις όμοιες στο parent. Επομένως δεν μπορούν καν να λειτουργήσουν χωρίς αυτό.
Αν μιλάς για το ποιά είναι καλύτερη να παίζεις, η απάντηση είναι σχετική. Πολλές φορές οι διαφορές είναι μηδαμινές, πχ οι Αμερικάνικες έχουν συνήθως το γνωστό μήνυμα "Winners don't use drugs" στην αρχή. Αλλά φυσικά υπάρχουν και άλλες με αξιοσημείωτες διαφορές. Πχ στο Final Fight η Γιαπωνέζικη είναι η μόνη που δείχνει στο intro την κόρη του Haggar ημίγυμνη. Η΄το σχετικά γνωστό hack του PacMan με τις καρδιές αντί για τελείες. Συνήθως από τις περιγραφές που δίνει το MAMEUI μπορείς να καταλάβεις αν κάτι έχει κάποια αξιόλογη διαφορά, χωρίς αυτό να είναι απόλυτο. Κάποιες φορές υπάρχουν επιπλέον αξιοσημείωτες πληροφορίες στο history.dat ή το mameinfo.dat.
Πχ για το Mortal Kombat έχει αυτό το κατεβατό:
Συνήθως στο ΜΑΜΕ χρησιμοποιείται σαν parent (δηλαδή κύρια rom) η νεότερη Ευρωπαική ή World έκδοση.
Δεν είμαι σίγουρος (επειδή αναφέρεσαι στο μέγεθος των αρχείων) τι εννοείς με το τι πρέπει να επιλέξει ο gamer. Αν η ερώτηση αφορά στο τι θα κατεβάσεις, θα πρέπει να κατεβάσεις την μεγαλύτερη που στανταράκι είναι η parent. Οι άλλες είναι μικρότερες γιατί απλά περιέχουν μόνο τις διαφορετικές roms και αναζητούν τις όμοιες στο parent. Επομένως δεν μπορούν καν να λειτουργήσουν χωρίς αυτό.
Αν μιλάς για το ποιά είναι καλύτερη να παίζεις, η απάντηση είναι σχετική. Πολλές φορές οι διαφορές είναι μηδαμινές, πχ οι Αμερικάνικες έχουν συνήθως το γνωστό μήνυμα "Winners don't use drugs" στην αρχή. Αλλά φυσικά υπάρχουν και άλλες με αξιοσημείωτες διαφορές. Πχ στο Final Fight η Γιαπωνέζικη είναι η μόνη που δείχνει στο intro την κόρη του Haggar ημίγυμνη. Η΄το σχετικά γνωστό hack του PacMan με τις καρδιές αντί για τελείες. Συνήθως από τις περιγραφές που δίνει το MAMEUI μπορείς να καταλάβεις αν κάτι έχει κάποια αξιόλογη διαφορά, χωρίς αυτό να είναι απόλυτο. Κάποιες φορές υπάρχουν επιπλέον αξιοσημείωτες πληροφορίες στο history.dat ή το mameinfo.dat.
Πχ για το Mortal Kombat έχει αυτό το κατεβατό:
Parent είναι η 5.0 αλλά αν σου κάνει κλίκ κάτι από τις υπόλοιπες, μπορείς να τις δοκιμάσεις.- UPDATES -
PROTO 4.0 (07/14/92):
* Prototype version.
* You cannot play as the same character
* Menu won't allow cursors to pass each other in 2 player selection
* Sub Zero has new corner infinite (ex. uppercut, freeze and repeat)
* Sub Zero has faster recovery after slide and can go straight into sweep for most instances
* Sub Zero can freeze opponent in air for finish him as he's falling from uppercut, and do fatality in air and body will fall to ground frozen
* Liu Kang can do Flying Kick when you do a HK first in air than F, F HK
* Raide n can now do Torpedo after doing a JK for more combo possibilities
PROTO 8.0 (07/21/92):
* Prototype version.
PROTO 9.0 (07/28/92):
* Prototype version.
REV. 1.0 (08/09/92):
* First official release of Mortal Kombat.
* In a 2-player game, both players could not choose the same character.
* Liu Kang had Uppercut - Flying Kick Combo.
REV. 2.0 (08/09/92):
* Both players could choose the same character.
* New Shang Tsung death animation added.
* Merchandise promo added.
* More blood added.
REV. 3.0 (08/31/92):
* Computer intelligence increased.
* Reptile added.
* Comic book offer is a switch setting.
REV. 4.0 (09/28/92):
* Reptile clues added (shadows on moon, see Tips and Tricks section).
* Sonya and Kano could fight Reptile.
* Block allowed during fatality.
* Goro's theme played during all Endurance rounds.
REV. 4.0 [T-Unit] (02/11/93) :
* Runs on the newer Midway T Unit hardware, the same hardware as "Mortal Kombat II"
REV. 5.0 [T-Unit] (03/19/93) :
* Bug fix release.
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Re: Eνα game, πολλες rom
Δεν εγινα αντιληπτος, φιλε μου
Δε μιλαω για parent και για clone roms, αυτες εχουν διαφορετικη ονομασια. Μιλαω για roms με την ιδια ακριβως ονομασια. Το οτι ειναι διαφορετικες το καταλαβαινεις απο το διαφορετικο μεγεθος τους. Παραδειγμα:
Το Tank Force(US) εχει rom το αρχειο tankfrce.zip.
Ψαχνοντας στο ιντερνετ βρηκα αυτο το αρχειο ως 662Κ αλλα και ως 696Κ.
Και τα δυο δουλευουν, ποιο ομως ειναι το καλυτερο για να το επιλεξω?
Βλεποντας το playback καποιου recorded inp μπορω να ξερω ποιο εχει χρησιμοποιηθει?
(καλυτερο=ευκολοτερο )
Δε μιλαω για parent και για clone roms, αυτες εχουν διαφορετικη ονομασια. Μιλαω για roms με την ιδια ακριβως ονομασια. Το οτι ειναι διαφορετικες το καταλαβαινεις απο το διαφορετικο μεγεθος τους. Παραδειγμα:
Το Tank Force(US) εχει rom το αρχειο tankfrce.zip.
Ψαχνοντας στο ιντερνετ βρηκα αυτο το αρχειο ως 662Κ αλλα και ως 696Κ.
Και τα δυο δουλευουν, ποιο ομως ειναι το καλυτερο για να το επιλεξω?
Βλεποντας το playback καποιου recorded inp μπορω να ξερω ποιο εχει χρησιμοποιηθει?
(καλυτερο=ευκολοτερο )
- Maddog
- Master Modelator
- Δημοσιεύσεις: 3768
- Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
- Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
- Επικοινωνία:
Re: Eνα game, πολλες rom
Εφόσον σου δουλεύει το αρχείο και δεν έχει μήνυμα λάθους το MAME στην εκκίνηση του παιχνιδιού ή στο audit της rom, τότε δεν έχει καμμία απολύτως σημασία ποιά θα χρησιμοποιήσεις. Πιθανώς στο συγκεκριμένο σου παράδειγμα, η μεγαλύτερη περιέχει κάποιο πρόσθετο αρχείο που όμως το ΜΑΜΕ δεν χρειάζεται. Ή έχουν "πετάξει" και τις clone roms μέσα στο parent set, κάτι που συμβαίνει κάποιες φορές. Αν θέλεις μου γράφεις τα περιεχόμενα του .zip και σου λέω σε σύγκριση με τα δικά μου. Το δικό μου tankfrce.zip που είναι κατάλληλο για την 0.145 περιέχει 16 αρχεία συνολικού unzipped μεγέθους 1970176 bytes. Ζιπαρισμένο είναι 678410 bytes.
Αν θέλεις πάντως να έχεις πάντοτε το πιό "καθαρό" και μικρότερο σε μέγεθος rom set, η χρήση του ClrMAME Pro είναι σχεδόν υποχρεωτική. Η΄κατεβάζεις μόνο από PleasureDome που έχει πάντα απόλυτα εγγυημένο set για το τελευταίο εκάστοτε MAME.
Με τα inp δεν έχω ασχοληθεί ποτέ μου στο παρελθόν. Αλλά μόλις έκανα μια δοκιμή και αν ανοίξεις το .inp αρχείο, ακριβώς στην αρχή του περιέχει τις πληροφορίες που θέλεις. Πχ έγραψα το Tank Force (US) με την 0.145 και τα πρώτα bytes του .inp του είναι:
Αν θέλεις πάντως να έχεις πάντοτε το πιό "καθαρό" και μικρότερο σε μέγεθος rom set, η χρήση του ClrMAME Pro είναι σχεδόν υποχρεωτική. Η΄κατεβάζεις μόνο από PleasureDome που έχει πάντα απόλυτα εγγυημένο set για το τελευταίο εκάστοτε MAME.
Με τα inp δεν έχω ασχοληθεί ποτέ μου στο παρελθόν. Αλλά μόλις έκανα μια δοκιμή και αν ανοίξεις το .inp αρχείο, ακριβώς στην αρχή του περιέχει τις πληροφορίες που θέλεις. Πχ έγραψα το Tank Force (US) με την 0.145 και τα πρώτα bytes του .inp του είναι:
Για να το δεις αυτό είτε ανοίγεις το αρχείο με hex editor είτε το μετονομάζεις σε .txt και το ανοίγεις με το Notepad.MAMEINP O tankfrce MAME 0.145 (Feb 5 2012)
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Re: Eνα game, πολλες rom
Exω προσεξει και αλλα games που εχουν περισσοτερες απο μια rom.
H εκδοση του MAME που χρησιμοποιω ειναι αποκλειστικα η Wolf 0.106, αφου αυτη δεχεται το TG.
Eαν ανοιξω με το notepad μαθαινω μόνο την εκδοση του ΜΑΜΕ, την οποια βεβαια μπορω να τη δω και στο αντιστοιχο wlf.
Πραγματι, το tankfrce.zip των 696Κ ειναι μεγαλυτερο απο το tankfrce.zip των 662Κ διοτι περιεχει μεσα και το Tank Force(US) και το Tank Force(Japan).
Εφοσον λοιπον oι διαφόρων μεγεθων roms του ιδιου game δε κανουν τη διαφορά, μηπως τη διαφορά τη κανουν οι εκδοσεις του ΜΑΜΕ?
Τι εννοω, μπορει η ιδια rom να δινει ευκολοτερο παιχνιδι στην Χ εκδοση ΜΑΜΕ, και δυσκολοτερο στην Ψ εκδοση ΜΑΜΕ?
H εκδοση του MAME που χρησιμοποιω ειναι αποκλειστικα η Wolf 0.106, αφου αυτη δεχεται το TG.
Eαν ανοιξω με το notepad μαθαινω μόνο την εκδοση του ΜΑΜΕ, την οποια βεβαια μπορω να τη δω και στο αντιστοιχο wlf.
Πραγματι, το tankfrce.zip των 696Κ ειναι μεγαλυτερο απο το tankfrce.zip των 662Κ διοτι περιεχει μεσα και το Tank Force(US) και το Tank Force(Japan).
Εφοσον λοιπον oι διαφόρων μεγεθων roms του ιδιου game δε κανουν τη διαφορά, μηπως τη διαφορά τη κανουν οι εκδοσεις του ΜΑΜΕ?
Τι εννοω, μπορει η ιδια rom να δινει ευκολοτερο παιχνιδι στην Χ εκδοση ΜΑΜΕ, και δυσκολοτερο στην Ψ εκδοση ΜΑΜΕ?
- Maddog
- Master Modelator
- Δημοσιεύσεις: 3768
- Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
- Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
- Επικοινωνία:
Re: Eνα game, πολλες rom
Δεν έχω ασχοληθεί με WolfMAME καθόλου, οπότε δεν έχω άποψη.
Ο μόνος τρόπος που μπορώ να φανταστώ να γίνεται ένα παιχνίδι ευκολότερο ή δυσκολότερο ανάλογα με την έκδοση του ΜΑΜΕ που τρέχεις είναι να υπάρχει σφάλμα στο emulation. Αλλά και πάλι λίγα πράγματα. "Χοντρό" λάθος θα μπορούσε να γίνει μόνο αν στο Χ παιχνίδι δεν έχουν αναγνωριστεί σωστά τα dipswitches και πχ το ΜΑΜΕ θεωρεί ότι η τάδε ρύθμιση αντιπροσωπεύει το easy ενώ στην πραγματικότητα είναι το hard. Κατά καιρούς βλέπεις στο whatsnew να διορθώνουν dipswitches, αλλά δεν μπορώ να πω ότι ξέρω κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα που να έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Θεωρητικά πάντως είναι δυνατόν να γίνει έτσι.
Ο άλλος τρόπος να επηρεαστεί το παιχνίδι από το emulation (λίγο όμως) είναι να μην είναι σωστή η ρύθμιση της ταχύτητας του παιχνιδιού. Πχ παιχνίδι που τρέχει native στα 61 Hz να το τρέχει το ΜΑΜΕ στα 60 Hz, κάνοντας το λίγο πιο αργό και άρα και λίγο πιό εύκολο. Αλλά μάλλον βελόνες στα άχυρα ψάχνουμε εδώ...
Σε γενικές γραμμές αφού ίδια rom=ίδιος κώδικας προς εκτέλεση, δεν μπορεί να είναι ευκολότερο ή δυσκολότερο ανάλογα με την έκδοση του ΜΑΜΕ, τουλάχιστον για όλα τα παιχνίδια που είναι σωστά emulated.
Ο μόνος τρόπος που μπορώ να φανταστώ να γίνεται ένα παιχνίδι ευκολότερο ή δυσκολότερο ανάλογα με την έκδοση του ΜΑΜΕ που τρέχεις είναι να υπάρχει σφάλμα στο emulation. Αλλά και πάλι λίγα πράγματα. "Χοντρό" λάθος θα μπορούσε να γίνει μόνο αν στο Χ παιχνίδι δεν έχουν αναγνωριστεί σωστά τα dipswitches και πχ το ΜΑΜΕ θεωρεί ότι η τάδε ρύθμιση αντιπροσωπεύει το easy ενώ στην πραγματικότητα είναι το hard. Κατά καιρούς βλέπεις στο whatsnew να διορθώνουν dipswitches, αλλά δεν μπορώ να πω ότι ξέρω κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα που να έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Θεωρητικά πάντως είναι δυνατόν να γίνει έτσι.
Ο άλλος τρόπος να επηρεαστεί το παιχνίδι από το emulation (λίγο όμως) είναι να μην είναι σωστή η ρύθμιση της ταχύτητας του παιχνιδιού. Πχ παιχνίδι που τρέχει native στα 61 Hz να το τρέχει το ΜΑΜΕ στα 60 Hz, κάνοντας το λίγο πιο αργό και άρα και λίγο πιό εύκολο. Αλλά μάλλον βελόνες στα άχυρα ψάχνουμε εδώ...
Σε γενικές γραμμές αφού ίδια rom=ίδιος κώδικας προς εκτέλεση, δεν μπορεί να είναι ευκολότερο ή δυσκολότερο ανάλογα με την έκδοση του ΜΑΜΕ, τουλάχιστον για όλα τα παιχνίδια που είναι σωστά emulated.
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Re: Eνα game, πολλες rom
Mπαα, δε μιλαω για αργη/γρηγορη ταχυτητα, αλλωστε με το wolfmame δε μπορεις να κανεις τετοια. Λεω οτι αλλο οι εχθρικες δυναμεις να κατεβαινουν απο νωρις να καταστρεψουν το αρχηγειο σου και αλλο να βολταρουν γυρω-γυρω και να κατεβαινουν οταν το θυμηθουνMaddog έγραψε:
Ο άλλος τρόπος να επηρεαστεί το παιχνίδι από το emulation (λίγο όμως) είναι να μην είναι σωστή η ρύθμιση της ταχύτητας του παιχνιδιού. Πχ παιχνίδι που τρέχει native στα 61 Hz να το τρέχει το ΜΑΜΕ στα 60 Hz, κάνοντας το λίγο πιο αργό και άρα και λίγο πιό εύκολο. Αλλά μάλλον βελόνες στα άχυρα ψάχνουμε εδώ...
Μολις τελειωσει ενα playback και πατησω το F2, θα δω το difficulty level με το οποιο αυτο ξεκινησε ή θα δω το default level?
- Maddog
- Master Modelator
- Δημοσιεύσεις: 3768
- Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
- Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
- Επικοινωνία:
Re: Eνα game, πολλες rom
Δεν το γνωρίζω αυτό.dasonomos έγραψε:Μολις τελειωσει ενα playback και πατησω το F2, θα δω το difficulty level με το οποιο αυτο ξεκινησε ή θα δω το default level?
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...